Welk weerssite is betrouwbaarder: buienradar.nl of wetter.de?

Ik merk dat de verwachting voor een grensregio op buienradar.nl en wetter.de sterk verschillen. Welke website is betrouwbaarder?

een maand geleden
Ritsuka
een maand geleden
Ik gebruik zelf buienalarm.nl Wat voor informatie zoek je precies en voor welke regio?
ronron1212
een maand geleden
Radar is radar maar het weer is het weer nooit 100% voorspelbaar.
Huje
een maand geleden
Ritsuka: Ik was op zoek naar het weer voor zaterdag in Venlo. Buienradar gaf een bewolkte dag aan, Wetter.de een zonnige dag. Inmiddels lijken de weerberichten beter op elkaar. Echter er zijn nog steeds verschillen voor 1 plaats op het zelfde tijdstip, bijvoorbeeld 's ochtends om 10:00. Blijkbaar gebruiken de weersites andere informatie of andere berekeneningen. Anders zouden ze toch op dezelfde verwachting moeten uitkomen? Vandaar kwam de vraag in mij op welke betrouwbaarder is.
Ritsuka
een maand geleden
Ze gebruiken waarschijnlijk andere data. Wetter.de gebruikt de Duitse informatie, en maakt daar gemiddeldes van voor een regio, Buienradar gebruikt de Nederlandse data en baseert daar zn gemiddeldes op.

Geef als eerste antwoord