zowel op buienradar als op weeronline staat dat het vandaag tamelijk zonnig is. Echter, het mist enorm, waarom passen ze hun voorspelling niet aan?

niet nodig toch?

Toegevoegd na 4 minuten:
In Amsterdam, sorry. Gelukkig is het elders wel mooi, mooi! Maar de voorspelling voor Amsterdam was ook een stralende zon............niet gezien echter.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier is het ongelooflijk mooi en zonnig weer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar is dat? Fijn voor je! Hier is t zicht af en toe 50 meter of zo:-/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeeland. Heb net zonder jas heerlijk buiten gelopen. Het lijkt wel lente!

Antwoorden (5)

Je kunt op weeronline.nl ook je eigen woonplaats invullen, misschien wordt dan wel aangegeven dat het mistig is? Bij mij klopt het helemaal hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit had ik gedaan, echter vergeten in de vraag te zetten...
Hier in het Oosten heeft de hele dag de zon geschenen, buienradar geeft jou gegevens gebaseerd op jouw postcode, kijk daar eens, waarschijnlijk staat die bij jou verkeerd.

http://www.weeronline.nl/Go/Search/SearchPostalCode?gid=4949539&postalCode=5815%20AJ

Toegevoegd na 3 minuten:
Buienradar moet Weeronline zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het hier ,en op sommige plaatsen toch een mooie zonnige dag is!
Vorige week heb ik mij ook een paar keer die vraag gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is hier in Zutphen de hele dag toch wel zonnig, al heeft af en toe de mist de overhand.Het is trouwens geen voorspelling, (dat doen waarzeggers) maar een verwachting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is het verschil: verwachten op basis van gegevens of voorspellen op basis van gegevens? Hoe dan ook, t kwam totaal niet uit, helaas. Ik zou mijn dag anders besteed hebben als ik wist dat t mistig was de hele dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voorspellen
profeteren, pronostikeren, waarzeggen, voorzeggen, voorzien afschaduwen, aankondigen, beloven, betekenen, voorbeduiden spellen
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/voorspellen.
Buienradar geeft de status quo aan en geen voorspelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de status quo was mist, op buienradar stond zon, dit is wat me verbaasd, ik had mist verwacht: dat wat er daadwerkelijk is