Is het momenteel om half 8 's ochtends al licht genoeg om zonder licht te fietsen of heeft fietslicht dan nog steeds nut?

Het gaat over (midden-)Nederland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden allemaal. Zeker de tip van de mist is een goede, daar had ik nog even niet aan gedacht.

Het beste antwoord

Morgen komt de zon pas na 8 uur op, je zult dus zeker je licht moeten gebruiken.
Kijk voor een tabel met zonsopkomst- en ondergangstijden op bijgaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handig die bron, bedankt!

Andere antwoorden (6)

ik zou om half 8 mijn lamp nog maar even aanhouden.
(zeker met die mist die de afgelopen dagen over midden Nederland hangt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er vanaf of het op dat tijdstip bewolkt/mistig of onbewolkt is. Gezien worden door verlichting heeft altijd nut.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, lamp aan want dan is het echt nog schemerig hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf altijd altijd als statement:
Doe je lamp pas uit als de lampen langs de weg uit gaan.

Toegevoegd na 33 seconden:
met mist is het inderdaad verstandiger om je lamp aan te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik ook altijd een goede manier, alleen weet ik niet hoe laat de lampen momenteel uit gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kwestie van om je heen kijken tijdens het fietsen.
Zorg dat u te allen tijde gezien wordt in het verkeer.
Alle beetjes helpen.
Zowel overdag alsmede in het donker.
Trek ook een veiligheidsvest aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is dan nog niet licht!
Bij twijfel natuurlijk altijd je verlichting aan doen.
Houdt de weersomstandigheden en lantaarnpalen in de gaten