hoe komt het dat er grote en kleine regendruppels uit de lucht vallen?

want je hebt bijvoorbeeld motregen, stort regen. en dan zijn de druppels nooit even groot.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Regen begint te vallen als druppels te zwaar worden om te blijven zweven als wolk. Echter, binnen wolken vindt termiek plaats. Door de thermiek worden de kleine druppeltjes omhoog geblazen. Hierdoor kunnen ze steeds groter worden. Daardoor kunnen afhankelijk van de hoeveelheid thermiek ni de hogere luchtlagen kleine of grote druppels vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt van vele factoren af. De temperatuur in de wolken en op aarde speelt een rol. Een wolk die over een bepaald landsgedeelte komt, kan plots harder gaan regenen door lagere temperatuur of wijziging in de thermiek. (stijgende winden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
um ik denk dat de wolken het gewoon doen. het valt en ...ja zo is het, klein of groot...
net zoals dat je een tweeling bent en toch vaak van andere dingen houd