In hoeverre geeft de bewolking op buienradar regen aan?

Vaak bedekt de bewolking de woonplaats zonder dat het regent.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In de bewolking zie je vaak blauwe stukken. Dat zijn stevige buien. Maar doorgaans geven de "wolken" regenbuien aan.
Soms zie je geen "bewolking" maar regent het toch: motregen.
Motregen wordt nl. niet waargenomen door de buienradar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De buienradar geeft regen aan, geen bewolking.

Toegevoegd na 44 seconden:
De 'bewolkingradar' ziet er heel anders uit, kijk maar eens:
http://www.buienradar.nl/bewolking-en-buienradar.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De buienradar geeft geen regen aan maar buien. Zoals de vraagsteller al zegt gebeurd het vaak dat er te zien is dat er een bui hangt maar het niet regent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bui is een wolk waar regen uit valt...