Hie is deze wolkenformatie boven de berg Fuji te verklaren?

Picture for question
9 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi plaatje
Castle
9 jaar geleden
De berg wilde ook een kerstboom ;)
Erna55
9 jaar geleden
Prachtige foto. De verklaring: de fotograaf kan heel goed fotoshoppen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor het origineel: https://www.google.nl/search?q=nubes+lenticulares&tbm=isch&imgil=2IDesKYkzqxvuM%253A%253BbFRL0OZY2tUaCM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.taringa.net%25252Fposts%25252Fecologia%25252F17014139%25252FLugares-hermosos.html&source=iu&pf=m&tbs=simg:CAESjwEajAELEKjU2AQaAggBDAsQsIynCBo8CjoIAhIU_1Q-VD9oK_1g-CG-okhBv_1GoAb_1w8aIHG0XwM3znjhlwEk1t1X3AEe7erld-gvOvEBCXay6BAaDAsQjq7-CBoKCggIARIEMcOSNAwLEJ3twQkaIAoJCgdpY2ViZXJnCgUKA2ljZQoMCgpwaGVub21lbm9uDA&fir=2IDesKYkzqxvuM%253A%252CbFRL0OZY2tUaCM%252C_&usg=__-zgoRhbh90s-K5HTeT27GHP6xZg%3D&biw=1920&bih=1099&ved=0CEYQyjc&ei=0LWWVIvqO9LaatjSgKgF#imgdii=_

Het beste antwoord

Het betreft hier in feite één lensvormige wolk boven de Fuji. Met Photoshop is er een hele stapel van deze wolken van gemaakt. Het is dus voor een groot deel een trucagefoto.

Wanneer vochtige lucht gedwongen wordt omhoog te stromen rondom bergtoppen, dan kunnen zich lensvormige wolken vormen. Waterdruppeltjes condenseren uit de vochtige lucht wanneer deze tot onder het dauwpunt afkoelt, en wolken zijn niets anders dan een ondoorzichtige verzameling waterdruppeltjes. Golven in de lucht die normaalgesproken in horizontale richting zijn te zien zijn dan in verticale richting zichtbaar, door de verschillende hoogtes waar zich de wolken vormen.
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Inderdaad zo vals als wat. De link van Mr Tomaat (feitelijk: nubes lenticulares in Google afbeeldingen) geeft overigens een prachtig overzicht van bijzondere wolkjes. En die zijn vast niet allemaal gefotoshopt... http://img.soy-chile.cl/Fotos/2013/12/26/file_20131226164735.jpg