Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn plant is een keer vergeten. ( Kamerplant.) Heeft maar vier bladeren nog.?

(4 bladeren van de 20 ) Hoe kan de plan toch nog jonge blaadjes krijgen? De blader die er nog zijn zijn voor 75 % goed. Het blad is ongeveer 7 cm bij 27 cm. Het lijkt op gras. Wat ik ik het beste nog doen.

2 maanden geleden
in: Flora
Ritsuka
2 maanden geleden
Welke soort plant?
tinus1969
2 maanden geleden
En wat ben je vergeten?
ronron1212
2 maanden geleden
! keer wat vergeten water te geven dat is echt niet zo erg
Z512099
2 maanden geleden
Het lijkt op gras met blad van 7 cm breed!?
Post eens een foto dan kunnen de mensen u helpen.
KleinDuimpje
2 maanden geleden
Een palm is wel heel gevoelig voor droogte.
De aarde moet vochtig blijven.
En de omschrijving van het blad zou ook wel eens een palm kunnen zijn……..
Oswald
2 maanden geleden
paradijsvogelplant

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Als je plant nog vier bladeren heeft en die zien er grotendeels goed uit, is er zeker hoop!

Zorg ervoor dat je de plant goed water geeft, maar niet te veel. Laat de grond drogen voordat je opnieuw water geeft.

Zorg ook voor voldoende licht, maar niet direct zonlicht, omdat dat kan leiden tot verdere schade.

Het kan ook helpen om de plant te voeden met een lichte vloeibare meststof om nieuwe groei te stimuleren als de omstandigheden weer goed zijn.

Wie heeft tips over het gezond houden van een kamerplant die wat extra liefde nodig heeft? Wat werkte voor jullie in vergelijkbare situaties?
(Lees meer...)
2 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing