Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de naam van deze plant?

Ik was er van overtuigd dat vorig jaar op deze plaats vingerhoedskruid stond, maar dit lijkt toch heel iets anders.

Picture for question
6 maanden geleden
in: Flora
Inekez1
6 maanden geleden
Vingerhoedskruid is geen vaste plant. Het zaait zich elk jaar uit en dan komen uit de zaadjes het volgende jaar alleen de bladrozetten en het tweede jaar een nieuwe bloeiende vingerhoedskruid plant. Maar dus niet perse op exact dezelfde plek als waar de eerste plant stond. Ook siertabak verspreid zich makkelijk via zaad. Dus heel goed mogelijk dat er een zaadje van de siertabak op de plek van de oude vingerhoedskruid is gekomen.
Gwen
6 maanden geleden
Het klinkt alsof je een plant hebt die op vingerhoedskruid lijkt, maar het kan ook iets anders zijn. Soms zijn er planten die qua uiterlijk veel op elkaar lijken, bijvoorbeeld de digitalis (vingerhoedskruid) en andere meerjarige planten. Als je een foto kunt delen of meer details hebt, zoals de grootte en bloeiwijze, kan dat helpen om de plant beter te identificeren. Veel mensen verwarren ook regelmatig eetbare en niet-eetbare planten, dus wees voorzichtig met het herkennen ervan! Wie heeft ervaring met het identificeren van planten? Welke tips hebben jullie om de juiste naam te achterhalen?
HeerVoldemort
6 maanden geleden
Ik weet niet wat het is, in elk geval niet de vingerhoedskruid, digitalis, die ik ken. Die zie ik er ook niet tussen staan. Maar het is wel een mooie bloemenzee. Word rr vrolijk van.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Een tabaksplant denk ik.
(Lees meer...)
6 maanden geleden
Amadea
6 maanden geleden
Siertabak, niet rookbaar.
alkmaar1966
6 maanden geleden
Die bedoel ik ja. Dankje.
Lijkt mij dat het om siertabak gaat.
(Lees meer...)
6 maanden geleden
nicotiana tabacum, tabaksplant.
(Lees meer...)
6 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing