Bestaan er mooie bomen voor binnen?

Ik ben een beetje klaar met de ficus, en wil graag een boom(pje) voor in de huiskamer. Het liefst een model met een beetje dikke stam en geen truttig gevlochten stammetjes. Het plafond is meer dan 3 meter hoog, dus de boom mag best wel een beetje groot zijn. Daarbij is er redelijk-voldoende licht aanwezig, gezien de boom bij het raam komt te staan.
Wie o wie heeft de gouden tip?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Flora
3.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een bananenboom misschien.

Het beste antwoord

Dan lijkt mij een Beaucarnea (ook Nolina of Olifantspoot genoemd) een hele mooie optie!

http://www.123kamerplanten.com/beaucarnea-recurvata-17806968.html

Op deze site staat ook uitgebreide informatie over de verzorging.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi Wendy bedankt voor je reactie. Ik ben eigenlijk op zoek naar een boom/plant met iets meer/groter blad
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Okee, graag gedaan.
Overigens: de bladeren kunnen heel lang worden en de stam heel hoog; zet je er een paar bij elkaar in verschillende hoogtes, dan heb je ook optisch meer blad.
Succes bij je zoektocht1
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Thanks!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de genomen moeite;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Leuk! Jij ook bedankt :-)

Andere antwoorden (3)

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden.
Heel veel bomen zijn geschikt voor in huis mits ze gekweekt zijn in een kas.
Een boom in huis heeft veel voordelen:

•Vormen een rustpunt in uw interieur.
•Zuiveren de lucht.
•Produceren zuurstof.
•Dempen geluid.
•Maken u creatiever, productiever en vrolijker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een kamerden, Araucaria heterophylla. Dat is één van de weinige soorten naaldbomen die binnenshuis kunnen worden gehouden. De prachtige dichte palmachtige takken en frisgroene zachte naalden zijn in huis een mooie blikvanger.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi Amadea, bedankt voor je reactie. Ik ben eigenlijk op zoek naar een boom/plant met iets meer/groter blad
Ja, de citroenboom.