als je stopt met eten en drinken, hoelang leef je dan nog?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
89.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik mag hopen dat je dit niet wilt proberen

Het beste antwoord

drinken leidt binnen een paar dagen tot de dood. Hou maar aan dat 2 of 3 etmalen genoeg is om te sterven, je lichaam heeft vocht ontzettend hard nodig.

Zonder eten kan men echter veel langer: de eerste paar dagen zul je alleen een hongergevoel overhouden, na enkele weken zul je erg verzwakt zijn, en daarna begint het lichaam 'zichzelf op te vreten'. Dit betekent dus dat je lichaam haar energie haalt uit verschillende organen die niet meteen van belang zijn om te overleven. Men is dan al erg verzwakt. na 40 dagen is men over het algemeen in de fase dat men overlijdt. Zie bron voor een mooie beschrijving.

Zonder drinken hou je het dus niet al te lang vol, zonder eten kan nog wel redelijk lang blijven. Het letterlijke antwoord op je vraag is dus tussen de 2 à 3 dagen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je stopt met eten overleef je het maar een paar uur stop je met drinken overleef je het nog twee weken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Een paar uur? Sorry hoor, maar dit klopt echt niet
Ritsuka
10 jaar geleden
Dan zou je na een nacht slapen dood moeten zijn :p
ronron1212
10 jaar geleden
Je kunt langer zonder eten dan drinken lol7272
Ivana
10 jaar geleden
4 dagen helemaal niet drinken is al bijna dodelijk. Hongerstakers leefden met alleen vocht soms een dag of 65. Je krijgt dan wel allerhande inwendige uitval, wat tenslotte tot de dood leidt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoeld deze persoon het andersom. Maar dan nog klopt de informatie niet. Wat Ivana zegt is inderdaad wel waar.
Reddie
10 jaar geleden
Veertien minpunten lijkt me wel voldoende voor deze "slip of the pen".
Ik denk dat je hiermee wel het Guinness Book of Records haalt.
Zonder drinken maximaal drie dagen dacht ik, maar zonder eten zou je in theorie wel een paar weken vooruit kunnen met de vetvoorraad die je lichaam heeft opgeslagen. Maar zonder eten en drinken dus niet echt langer dan drie dagen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit hangt enorm veel af van je gewicht, leeftijd, geslacht, lengte en lichamelijke inspanning. Ook hoe dikker je bent, hoe langer je het volhoudt. Wanneer je stopt met eten, zal je lichaam je eigen weefsel gaan afbreken om door te kunnen leven. Een goed doorvoedde man van zo'n 70 kilo kan maximaal 2 maanden doorleven zonder een hap te eten.

Toegevoegd na 51 seconden:
Maar zonder te drinken maximaal drie dagen. Niemand kan lang zonder vocht.