insecten vinden in de vorst?

ik zoek wel eens insecten om te voeren aan reptielen (pissebed oorworm wormen spinnen ) zijn een van deze dieren ook in de vorst periode te vinden onder boomschors etc ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pissebedden, wormen en spinnen zijn geen insecten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt als een bus! :) gast, ik zou een poging doen bij een dierenwinkel (bakje krekeltjes bv)
bij een winkel waar ze vissersspullen verkopen kan je ook wormen halen, en bv meelworm (en hier eventueel de kop vanaf halen)

Antwoorden (3)

Ja, maar ze zullen wel wat dieper zitten, bijv. onder een stapel bladeren, waar het niet te hard gevroren heeft.
jc54
12 jaar geleden
Veel insecten zul je op het moment niet vinden.
De meeste soorten hebben namelijk een ei, larve of pop fase in de winter.
En de diersoorten die wel als imago de winter ingaan, zullen zich op een plek verbergen waar geen vorst is.
Dat wil zeggen, diep onder de grond, ergens in een schuur, onder dakpannen.... et cetera.
Juist die plekken waar je moeilijk kan zoeken.

Aan de eieren en de poppen heb je hoe dan ook niks, niet veel reptielen vinden dit interessant, aangezien het niet beweegt (of bijna niet).

De larven vinden de meeste reptielen wel erg lekker, maar zijn op het moment lastig te vinden, ofwel zitten ze diep onder de grond, ofwel diep in de bast van een dode of zelfs levende boom.
In ieder geval op plekken waar jij niet gemakkelijk bij kan komen.

De winter is een moeilijke tijd om insecten te vinden voor je dieren, maar onthoud dan dat de lente zal volgen!

Misschien kun je zeggen wat voor een reptielen je hebt, dan kan ik een beetje inschatten wat voor een insecten/ongewervelden je een beetje zoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oder stapels stenen of tegels kun je ze wel vinden.