Waar kan ik de betekenis van WhatsApp-smileys vinden?

Ik praat veel met mensen via WhatsApp en ik stuur ook vaak smileys. Die mensen sturen ook smileys terug, maar ik weet eigenlijk niet eens wat die smileys nou precies betekenen.

Weet iemand misschien een goede website waar dit op staat? Zo niet, maar wel een betekenis heeft zou ik graag de betekenis van deze smileys willen weten:

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Apps
235.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Volgens mij staat dit niet met een schema op internet, zelf heb ik dit namelijk nog nooit gezien of hier van gehoord. Die dingen zijn vrij algemeen, als in, een :) betekend 'blij' bewijze van.
SimonV
4 jaar geleden
Bedoel je zo'n overzicht:
http://www.iemoji.com/meanings-gallery/people
http://www.iemoji.com/meanings-gallery/places
http://www.iemoji.com/meanings-gallery/nature
etc.
?
Antoni
9 jaar geleden
Ing3vd, waarschijnlijk bedoel je emoticons. Een smiley is alleen een lachend gezichtje. Met emoticons worden veel meer emoties uitgedrukt. Hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Emoticon vind je er een aantal.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
goeie vraag!

Antwoorden (2)

Hi ing3vd,

In deze link kan je de betekenis vinden :D
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dit betekenen deze 10 emoji écht

1. De grimas

Vaak gebruikt als:
Breed-lachend gezicht.

Echte betekenis:
Dit is níet een breed-lachende mond, maar deze gebruik je als je in een ietwat ongemakkelijke situatie verkeert.

2. De lachende drol

Vaak gebruikt als:
Deze drol wordt ingezet voor uiteenlopende doeleinden, maar meestal gewoon als je in een lollige bui bent.

Echte betekenis:
Ben je ook zo benieuwd naar wat deze emoji nu echt betekent? Daar gaan we: het Japanse woord voor poep (unko) begint met de zelfde klank (“oen”) als het Japanse woord voor geluk. En hierdoor is er in Japan een soort rage ontstaan als het gaat om lachende-drol objecten, gerelateerd aan gelukwensen. Wat je dus eigenlijk zegt met deze emoji is: veel geluk! Grappig toch?

3. Kusje of… fluiten?

Vaak gebruikt als:
Als je wil aangeven dat je in een vrolijke bui bent en in gedachten een deuntje fluit.

Echte betekenis:
Fluit deze emoji écht een vrolijk deuntje… of tuit hij zijn lippen voor een lekkere pakkerd? Mocht je hierover regelmatig discussies hebben met je vrienden, wij hebben het verlossende antwoord: deze emoji is klaar om een klapzoen uit te delen.

4. Ik weet het niet! Of… juichen?

Vaak gebruikt als:
Als je even met de handen in het haar zit en je wil uitroepen ‘Ik weet het ook niet mensen!’.

Echte betekenis:
Zit deze dame met de handen in het haar? Of juicht ze juist van blijdschap? Verrassing: alle twee niet goed. Deze dame maakt het Japanse gebaar voor ‘oké’! Goed om te weten als je nog eens in Japan bent én met je handen in het haar zit: je kunt dan beter op een andere manier duidelijk maken dat je hulp nodig hebt!

5. Boos, of trots?

Vaak gebruikt als:
Je zo boos bent dat het stoom uit je… eh, neus komt?

Echte betekenis:
Deze emoji gebruik je als je op een trotse, maar minachtende manier, je neus ergens voor ophaalt en je distantieert. Een beetje ingewikkeld, vinden wij ook hoor.

6. Zorgelijk… of juist net hard gesport?

Vaak gebruikt als:
Je hebt staan zwoegen op de cross trainer.

Echte betekenis:
Deze emoji betekent eigenlijk ‘teleurgesteld, maar opgelucht’. Het is moeilijk te bepalen in wat voor situatie je teleurgesteld en opgelucht tegelijk bent, maar mocht de situatie zich voordoen, dan weet jij welke emoji je kan gebruiken.

7. Héél diep nadenken

Vaak gebruikt als:
Je wil aantonen dat je ergens veel denkwerk in hebt gestopt.

Echte betekenis:
Sorry, we gaan je teleurstellen, want het betekent iets heel anders. Weer komt de Japanse cultuur hier naar voren
Toegevoegd op 13 juli 2019 08:13: bron