Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Abonnementen. Vragen over apps, mobiele telefonie en telefoons vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Kan je bij Hollandsnieuwe eerder een nieuw abonnement met nieuwe telefoon nemen als je oude telefoon kapot is gegaan?

Ik heb een twee-jarig abonnement bij Hollandsnieuwe. Deze duurt nog tot oktober dit jaar. Nu is het zo dat de telefoon die bij die abonnement zit kapot is gegaan, ik heb nu dus geen telefoon meer. Ik probeer Hollandsnieuwe zelf te bereiken door te mailen met de vraag of ik misschien (met evt. een vergoeding) eerder mijn contract bij hun kan verlengen en dus een nieuwe telefoon bij deze contractverlenging kan krijgen. Het enige antwoord wat ik steeds krijg op mijn mail is dat ze binnen twee werkdagen terug bellen... Lekker handig als je zonder telefoon zit... Weet iemand of het inderdaad mogelijk is je contact eerder te verlengen met nieuwe telefoon?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Hoe kan ik mijn nummer veranderen bij een mobiel abonnement?

Hoihoi,
Ik heb een mobiele abonnement bij tele2, en word sinds kort lastiggevallen, ik heb alleen van hem al 19 nummers geblokkeerd, hij blijft steeds via zijn vrienden of koopt nieuwe telefoon. Aangifte doen helpt niet, ze zeggen ja blokkeren, ze kunnen pas iets doen als er echt iets is gebeurd.
Ben het inmiddels zat en wil een ander nummer, is dit mogelijk en hoe?
Gr,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Meer dan 1/4 van abonnementsduur zonder telefoon. Wat zijn mijn rechten?

Ik heb een abonnement voor telefonie samen met een smartphone afgesloten in juli. In oktober ging mijn telefoon stuk (wilde niet meer laden, hardware kapot). Door garantie kon ik mijn telefoon netjes terugsturen naar Belsimpel waar ik mijn contract heb afgesloten.

De reparatie duurde bijna 2 maanden ipv 3 weken, hiervan werd ik niet op de hoogte gesteld. Toen plots een geheel nieuwe telefoon gekregen, uit het doosje gehaald, Androidfout.. Kon deze telefoon dus niet gebruiken. Meteen weer teruggestuurd - weer garantie - maar inmiddels zit ik nog zonder telefoon.

Nu heb ik een paar erg boze mails geschreven dat ik al meer dan 1/4 van mijn contract zonder telefoon zit, waar ik wel voor betaal. Nu willen ze me een 'open doos' model aanbieden die qua (minstens 7 beduidende) specificaties veel slechter is, hier ga ik dus niet mee akkoord.

Klopt mijn idee dat ze mij inmiddels zo snel mogelijk mijn telefoon of een goed vergelijkbaar toestel moeten aanbieden of heb ik hier geen recht op en moet ik netjes wachten en doorbetalen? Alvast bedankt voor het antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing