Mag je zomaar eindeloos veel foto's van andermans kind op je hyves plaatsen?

Mijn vriend heeft een dochter uit een vorige relatie.Zijn ex heeft nu een nieuwe vriend die sinds ook bij haar inwoont.Wij vinden dat hij zich vreemd gedraagt, dus misschien daarom dat we het een beetje in de gaten houden.Niet overspoelt hij haar met dure cadeaus, maar ook staat zijn hyves vol met haar foto's.Terwijl zijn vriendin er maar 1x opstaat, met de tekst "mijn schatjes".Mijn vriend vind het niet fijn dat zijn dochter in allerlei posities op internet staat met dat soort teksten, en heeft gevraagd het te verwijderen.Maar zijn ex reageert laconiek.Wat kan mijn vriend nu het beste doen? Of valt er weinig tegen te doen?

Toegevoegd na 32 minuten:
De foto's verders wel normaal, alleen het zijn er zoveel en de teksten die hij erbij plaatst schieten er bij mijn vriend echt verkeerd in.Ik kan het wel begrijpen, al ben ik bang dat we er verders niks aan kunnen doen.En toen dacht ik, dat het wel vreemd is dat iedereen zomaar zijn hyves vol met een andermans kind kan zetten, toch?Ik begon te twijfelen, en dacht misschien zijn er toch wetten voor..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Kun je een voorbeeld geven van de teksten die jouw vriend bezwaarlijk vindt? Als hij het ouderlijk gezag deelt met zijn ex, dus dat hij wettelijk gezien dezelfde gezagspositie heeft als zijn ex, dan is het wel zo dat jouw vriend evenveel te vertellen heeft hierover als de ex. Die kan het okee vinden, maar kan echt niet zomaar de bezwaren weg wuiven! Ik zou toch op onderzoek uitgaan en rechtsbijstand of een advocaat bellen, uitzoeken wat zijn rechten zijn. Ik wil persoonlijk helemaal niet dat derden foto's van mijn kind ergens op internet zetten, ook al staan er geen dubieuze teksten bij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik geloof ook dat dat het beste is...dank je wel

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat als moeder en dochter er zelf geen bezwaar tegen maken jouw vriend weinig anders kan beginnen dan zijn bezwaren kenbaar te maken en eventueel contact opnemen met de beheerders van Hyves en de situatie daar aankaarten, maar ik denk niet dat hij veel succes gaat hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou contact zoeken met de beheerders van Hyves. Mogelijk kun je de foto's met de knop "Meld misbruik" aankaarten of in het algeheel.

Maar ik ben bang dat er weinig aan gedaan kan worden, omdat het niet discriminerend ofzo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal liggen aan de leeftijd van het kind en wat je bedoelt met "allerlei posities". Uiteraard zijn er grenzen aan, gelukkig. Als iets echt niet kan, misbruik melden-knop gebruiken. Wel een uiterst vervelende situatie, dat kan ik me helemaal inkomen.
Als het gaat om dingen, die echt niet kunnen, en ex blijft laconiek, kan ze nog altijd uit de ouderlijke macht worden gezet. Het belang van het kind staat altijd voorop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het goed als jouw vriend toch eens een serieus gesprek aangaat met zijn ex over onschuldig bedoelde foto's van jonge kinderen op internet, zeker als haar nieuwe vriend zijn hyve op openbaar heeft staan. Ik denk dat ze schrikt als ze weet waar dit soort foto's allemaal terecht kunnen komen, nog los van het feit dat haar nieuwe vriend zelf zich vreemd gedraagt door al die foto's op Hyves te plaatsen. Helaas kun je er weinig tegen doen, maar ze moesten beter weten!