Ben ik bestemmingsverkeer als het pand direct aan bestemmingsweg ligt maar de toegangsweg net niet?

Ik ben het slachtoffer geworden van een zeer lullige boete.
Mijn werklocatie ligt direct onder aan een dijk die langs een dorp loopt. Om deze locatie te bereiken moet ik ongeveer 20 meter een straat inrijden, die aan deze dijk ligt, om vervolgens het parkeerterrein op te kunnen rijden. Ik kan overigens ook over het gras het parkeerterrein bereiken waardoor ik wel direct via de dijk op mijn bestemming kom.

Nu kreeg ik een boete omdat ik geen bestemmingsverkeer was. Mijn bestemming was niet direct aan de bewuste dijk volgens mevrouw de agente hoewel het pand wel direct aan de dijk ligt, maar de verharde toegangsweg net niet.

Aan de ene kant staat daarnaast ook nog wel een bord en vanaf de andere kant niet.

Ik kan het pand wel bereiken, zonder dit stukje dijk te gebruiken. Maar dan moet ik 3 kilometer omrijden en dwars door het dorp zelf rijden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb mijn antwoord verwijderd omdat het niet correct was. Te snel gelezen, Bamibal had gelijk!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rij jij zonder bestemming dan ? :) wat flauw van die agente . Sterkte er mee .

Antwoorden (1)

Vervelend: "Maar dan moet ik 3 kilometer omrijden en dwars door het dorp zelf rijden", maar bureaucratisch gezien is dat ook juist de bedoeling, namelijk dat die andere weg niet als "sluiproute" mag worden gebruikt.
In uw geval waarschijnlijk erg flauw, en niet als zodanig bedoeld, maar voor de rechter kom je hier niet onderuit.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ter verduidelijking. Dit is geen sluiproute. Het is een doorgaande weg langs het dorp. Waarom het afgesloten is voor doorgaand verkeer snap ik ook niet. Ik had bijvoorbeeld ook eerst uit het dorp kunnen rijden. Vervolgens halverwege (misschien omdat ik iets vergeten was) om kunnen draaien. Dan was ik ook de pineut terwijl ik op dat moment geen bord ben tegen gekomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Leonard:
Volgens de RVV1990 is de definitie van bestemmingsverkeer: Bestuurders wier reisdoel één of meer bepaalde percelen betreft die zijn gelegen aan of in de directe nabijheid van een weg met een door verkeerstekens aangegeven geslotenverklaring voor bepaalde categorieën bestuurders en die slechts via deze weg zijn te bereiken alsmede bestuurders van lijnbussen; Jij kan op een andere manier je bestemming bereiken (en je bent geen lijnbus) dus je bent GEEN bestemmingsverkeer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk is de weg onvoldoende ingericht om normale hoeveelheden verkeer te verwerken en daarom alleen toegankelijk voor bestemmingsverkeer.