Waar kun je gevaarlijke verkeerssituaties melden? Hoe groot is de kans dat ze er ook iets aan doen?

Gaat om een situatie bij een vraag die ik hier eerder stelde. http://www.goeievraag.nl/vraag/voorrang-situatie.94037

Ik heb getracht voorrang te krijgen als ik van rechts kom, maar iedere auto jakkert gewoon lekker door.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het is in de gemeente Arnhem, maar waar laat je dit achter bij welke afdeling of instantie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Bel het gemeentehuis en vraag naar de betrokken afdeling, veel gemeentes laten burgers tegenwoordig de mogelijkheid om via een gemeentelijke internetsite zaken te melden. Vraag vooral om een terugkoppeling.
Via de politie kan je soms ook een melding doen, vraag bijvoorbeeld of de buurtagent eens langskomt zodat je de plek kan aanwijzen en een motivatie kan geven.
De fietsersbond geeft je de mogelijkheid (zie link) en lees ook eens de 2e link door welke ook wat tips geeft.
Dit alles geeft helaas geen garantie dat er iets gewijzigd gaat worden maar de instanties weten er in ieder geval vanaf.
Als het echt link is kan een lokale krant/tv zender weleens leuk werken.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

gemeente Arnhem is daar verantwoordelijk voor, het is een fietspad die van een parkeerplaats af komt, dus is het geen voorrang voor de fietsers