is een verhuurder verplicht om een nieuwe huurder te informeren over eventuele sloopplannen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Als dat op het moment van aangaan huurcontract bekend is wel. Anders zou een huurder kosten maken voor een leuke tuin of anderszins terwijl het binnen afzienbare tijd weer afgelopen is daar. En het is ook van invloed op je woonpunten. Als jij een huurhuis aanvaardt dan vervallen je opgebouwde punten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je sociaal bent ingesteld en niet alleen aan jezelf denkt dan denk ik dat je het antwoord wel weet.
Want wat jij niet wil dat jou geschied .
Doe dat ook een ander niet.
12 jaar geleden
Ja, dat kan gebeuren. Als de woningcorporatie vóór je het huurcontract tekende helemaal niets gezegd heeft over deze plannen terwijl ze er wel al waren, is het vreemd.
Maar plannen worden ooit gemaakt, en het kan dus zijn dat ze nu pas gemaakt zijn en dat je daarvan direct op de hoogte bent gesteld.
Je zult dan wel een vervangende woning krijgen of voorrang bij het zoeken naar een andere woning, en soms ook voorrang als je in de nieuwbouw wilt wonen die er voor in de plaats komt (hoewel dat vaak veel duurder is).