Kan je met een parkeerticket in Maastricht in een andere straat staan dan waar je het parkeerticket hebt gekocht?

Een kennis van mij vraagt zich af of je als je een parkeerticket van een uur hebt in een straat, je er maar een kwartiertje staat je ook ergens anders mag staan met hetzelfde parkeerticket, wanneer dat nog geldig is. Wie kan mij het antwoord geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.9K

Het beste antwoord

Voor op straat parkeren heeft Maastricht 2 tarieven (ter vergelijking: Utrecht heeft er 3). In het centrum betaal je 2,60 per uur, en in het Schilgebied 1,40 per uur.

Zet je je auto in het centrum, en je zet daarna je auto 3 straten verder (en je kaartje is nog geldig!) dan is dat geen enkel probleem. Je hebt immers betaald voor parkeren in het centrum, en waar je dat doet is niet belangrijk, al parkeer je op 10 verschillende plekken. Zelfde geldt voor het Schilgebied.

Je moet alleen even kijken wat er op dat kaartje staat, en voor welk gebied het geldig is. Maar dat kun je natuurlijk ook zien aan de prijs. Ook als je eerst in het centrum parkeert, en daarna in het Schilgebied, kun je m.i. onmogelijk in de problemen komen. Het gaat alleen maar mis, als je een kaartje koopt in het Schilgebied, en je je auto daarna in het centrum parkeert. Want in dat geval heb je te weinig betaald, en loop je kans een boete te krijgen.

http://www.parkeren-maastricht.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt!

Andere antwoorden (2)

Nee, de parkeertarieven kunnen per straat anders zijn. Anders zou iedereen een kaartje kopen in een goedkope straat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt het ook uit als het erg in de buurt is?
Je koopt een kaartje voor een bepaalde parkeerzone. Overal in die zone kun je dan parkeren met dat kaartje, zolang het geldig is. Meestal staat de zone vermeld op het kaartje en op de meter, dus je kunt het gewoon zelf controleren.