Moet ik het bedrag dat ik in 2009 op grond van de uitruilregeling woon-werkverkeer heb ontvangen aan de belastingdienst opgeven?

Omdat ik een lagere reiskostenvergoeding heb ontvangen dan het maximum bedrag dat de belastingdienst hanteert, heb ik een aanvulling ontvangen. Moet ik die opgeven als ontvangen reiskostenvergoeding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dat zou ik maar doen, de belastingdienst gaat zeer waarschijnlijk uit van die maximale vergoeding.
De aanvulling die je hebt gehad kan onder een ander belastbaar tarief vallen en in je voor- of nadeel werken.
Voor de zekerheid zou ik het opgeven want er is niets vervelender dan achteraf een aanslag opgelegd krijgen die je niet had verwacht.
Wat je ook kunt doen is de belasting dienst bellen of er even langs gaan.