Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vallen handleidingen en doosjes van oude computergames onder copyright?

Ik ben verzamelaar van Nintendo games. Helaas heb ik van veel oude games geen (kartonnen) doosje of handleiding meer (of ze zijn zeer beschadigd). Nu heb nik op internet een website gevonden die eigen game cases maakt; ze gebruiken hiervoor een universele game hoes en printen vervolgens (zeer scherp) op bepaald papier de cover van het gewenste spel uit en doen die om de hoes heen. Per case (onafhankelijk van welk spel) vragen ze 9 dollar. Mag dit wel?

Ik vroeg me dan ook meteen af of het dan (juridisch gezien) niet ook mogelijk is om handleidingen en doosjes van oude spellen opnieuw te laten drukken.

Ik heb het hier over games van de NES, SNES en N64

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
639
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goede vraag! Ben hier ook wel benieuwd naar. +

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit ligt er aan hoe oud de games zijn, na een bepaalde tijd vervalt het copyright. Wel kun e ze gewoon kopen aangezien jij je niet bewust was van het plegen van het misschien strafbare feit en daarnaast omdat de verkoper zozo toch schuldig zou zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met dat laatste bedoel ik dat de schuld bij de verkoper ligt net zoals bij het uploaden van illegale bestanden, de uploaden is strafbaar, de downloader niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding