Wat is een maximale termijn voor een antwoord op een brief van een advocaat?

Van een advocatenkantoor heb ik een brief gekregen betreffende een geschil met de huisbaas met daarin het expliciete verzoek (bevel) om binnen drie dagen te reageren. De brief is gedateerd op eergisteren, gisteren gepost (gezien het stempel op de envelop), dus dan zou ik binnen een dag moeten reageren. Dat lijkt me onmogelijk. Wat is een redelijke termijn om te reageren? Zijn hier wettelijke regels voor?

groeten en alvast bedankt voor je moeite,

Mark

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
19.9K

Antwoorden (3)

Dat lijkt mij een onredelijke eis, binnen drie dagen na dagtekening. In dat geval zou ik meteen een briefje terugsturen dat je het schrijven in goede orde hebt ontvangen en dat je binnen een week of twee een inhoudelijke reactie zult sturen.
Dan heb je gereageerd, en kun je je op gemak beraden op het antwoord en desnoods advies inwinnen.
escape
13 jaar geleden
Morgenochtend direkt bellen met die advocaat en melden dat de brief te lang onderweg is geweest gezien de dagtekening! verzoek om iets meer tijd om te reageren.

Redelijk termijn om te reageren is binnen 5 werkdagen na de dagtekening van de brief!

Wettelijk gezien heb jij als huurder niet alleen plichten maar ook rechten!!

Een advocaat van de tegenpartij zal altijd strak zijn en veeleisend zijn om het maximale eruit te kunnen halen!
Wees hier alert op en hap niet te snel toe!
Mocht het nodig zijn vraag dan een advocaat van onvermogen aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wet stelt als voorwaarde dat er sprake moet zijn van "Een redelijke termijn"

En daarvan is er hier nauwelijks sprake. Dus gewoon even bellen en uitstel vragen..dan komt het wel goed.

Ik vermoed dat deze korte termijn ontstaan is vanwege enig onvoorzien oponthoud ten kantore van de advocaat.. Het zal beslist géén onwil van hem/haar zijn.

Groet,

Ton