Hoe kan men zich identificeren (=gelijkheid aannemen of vaststellen) ?

Ik stel geen gelijkheid vast met een stuk overheidsadministratie en mezelf en neem dit dus ook niet aan.
We zijn immers mensen en geen stukken overheidsadministratie!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Het stukje overheids administratie krijg je bij je geboorte gewoon mee. Je mag dan een stukje papier bij je dragen waarmee de overheid accepteerd dat je bent wie je zegt dat je bent. Het is dus nadrukkelijk niet zo dat jij je ID bent. Je ID is alleen daar om te bevestigen dat wat jij zegt overeenkomt met hoe jij geadministreert staat.

Gelukkig is het zo dat de rechters in ons kippenlandje besloten hebben dat omdat de overheid het nodig vind om ons uit te rusten met een dergelijk papiertje, zij ook de kosten hiervoor moeten dragen (Lees: Het ID moet gratis worden)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent geen stuk overheidsadministratie maar zonder die identiteit wordt het leven wel lastiger.
Zoals een bankbriefje geen zilver of goud is maar wel een stuk handiger als betaalmiddel dan een klompje goud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Identificeren = ook
officieel aantonen wie je bent.
Het herkennen of vaststellen dat iemand of iets en bepaald persoon of bepaald ding is.

Wij hebben met z'n allen democratisch besloten dat daartoe een stuk administratie gewenst is.

Jij bent dat stuk papier niet. En daarom is het ook nog steeds relatief makkelijk te vervalsen en kan iemand zich voordoen als iemand anders.

DNA maakt het makkelijker. Daar gaat het immers wel om een stuk van jouzelf.

Gelijkheid.
Nee, je stelt ook geen gelijkheid vast tussen een briefje van 100 euro en de stoel die je daar voor kunt kopen.
En toch vind je het normaal om dat soort verwisselingen, ruilingen te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door middel van een bedrukt stukje plastic, door de overheid verstrekt en bedrukt,doch door u zelf betaald.Door de op het plastic aangebrachte foto te vergelijken met uw eigen conterfeitsel kan men vaststellen of u wel u bent.