Kan ik aangifte doen wanneer ik zelf geld heb over gemaakt naar particulier en product nooit heb ontvangen?

Ik op marktplaats een product gekocht waarvoor ik aanbetaling heb gedaan, ik kreeg tracktrace code en ontving een neppakketje met nep inhoud.
Ik kan het geld niet storneren, kan ik wel aangifte doen van diefstal tegen rekening nummer eigenaar??? En wordt er dan werk van gemaakt???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Ja, je kan aangifte doen tegen degene. Waarschijnlijk wordt er niets mee gedaan door de politie, dat doen ze pas als er veel aangiftes binnen komen. De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is aan te raden hiervan aangifte te doen bij de Politie. De aangifte komt ook bij Marktplaats terecht, zodat zij preventieve maatregelen kunnen treffen. De aangifte gaat via internet Mijnpolitie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het Meldpunt Internetoplichting is er speciaal voor om internetoplichting te bestrijden. De Politie, het Openbaar Ministerie en Marktplaats werken daarin samen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet het melden bij marktplaats, waarschijnlijk hebben zij meer gegevens en kunnen ze iets voor je doen en je voorkomt dat andere mensen ook opgelicht worden door de verkoper.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als iets te mooi is om waar te zijn is dat het ook. En daar waarschuwd MP ook voor.
Nieuwe apparaten voor een dumpprijs bestaan niet. Vaak genoeg wordt er je een baksteen of aardappel in een pakketje verkocht. Maar geef het wel aan. Hoe meer klachten er komen des te eerder word de oplichter ontmaskerd. En " misschien " kan je je geld nog terug zien als er genoeg aangiftes gedaan zijn. Dure dingen moet je zelf ophalen. Jij eerst je koop en hij/zij zijn/haar geld, gelijk oversteken.Willen ze dat niet? Laat ze er dan maar in stikken.