Kun je nog een rechtsbijstandsverzekering afsluiten als je al enigszins hommeles hebt?

We hebben al wat gedoe over alimentatie etc., maar het is nog niet tot grote hoogte opgelopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Bij veel rechtsbijstandsverzekeringen geldt een wachttermijn van drie maanden, die ingaat op de ingangsdatum van de verzekering. Voor gebeurtenissen die zich hebben voorgedaan tijdens de wachttermijn kun je geen rechten aan de verzekering ontlenen. Hierop zijn enkele uitzonderingen, maar ze willen hierdoor juist voorkomen dat je de verzekering 'misbruikt' door alleen maar een polis af te sluiten als je al een conflict hebt.
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja, tuurlijk kun je nog een rechtsbijstandsverzekering afsluiten, echter het is zeer de vraag, of ze je in deze zaak nog willen bijstaan. Over het algemeen staat in de regels, dat een zaak nog niet mag lopen, op het moment, dat de verzekering wordt afgesloten. Vaak staat zelfs beschreven dat je een aantal maanden verzekerd moet zijn, voordat ze je voor de eerste keer gaan bijstaan.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Ik hoef niet meer te antwoorden. + van mij.
Hetzelfde geldt voor juridische bijstand via de vakbonden.
Lopende conflicten pakken ze niet aan.
In sommige gevallen zelfs een jaar lidmaatschap verplicht.
Dus overigens weinig kans.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bedenk dat een alimentatieplicht niet voor niets in het leven is geroepen en een wettelijke basis heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Algemene informatie.
U geeft weinig info omtrent uw geschil.
Je kunt wel een RBV sluiten alleen dekt zo'n verzekering geen lopende zaken. Dat is in de contractvoorwaarden uitgesloten.