Mogen ze op filmsets roken?

Het is een werkplek, en voor de film kan het soms nodig zijn om in de studio te roken.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik bedoel eigenlijk wanneer de camera draait en het personage rookt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Roken wordt in films niet meer gedaan naar mijn weten, en als ze roken doen ze dat wel buiten.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een rookvrije ruimte aanwezig is mag er gerookt worden.

Goeie vraag trouwens :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dat noemen ze nu gedoogbeleid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk, de tabakswet geld voor openbare ruimten en een filmset is dat zeker niet. Op de set mag je ook scheuren met auto`s spelen met wapens en explosieven en ga zo maar door.
Mocht de acteur bezwaar hebben (hij rookt niet in het dagelijksleven dan zal er een stand in worden gezocht en dmv closeups de suggestie worden gewekt dat de acteur (in de film) een roker is.