Wat doet de politie als hij iemand onder de 16 een biertje ziet drinken??

Krijg je dan een boete? Zo ja hoeveel is het dan? of moet je blazen ofzo?

Toegevoegd na 3 minuten:
en gewoon op straat bedoel ik dan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Hangt er vanaf waar deze jeugdige het biertje drinkt.

In de APV van veel gemeentes is geregeld dat je in de binnenstad geen alcohol mag drinken op straat. Wel drinken kan dus een bekeuring opleveren.

Ook als de jeugdige niet op een verboden plek drinkt, zal hij aangesproken worden, als duidelijk is, dat hij te jong is.

Bovendien stuurt de politie hoogstwaarschijnlijk een brief naar de ouders/ verzorgers, over het drinkgedrag en worden de gegevens van de jeugdige doorgegeven aan de jeugdagent. Alcohol drinken op te jonge leeftijd kan namelijk duiden op andere problemen. Daarom wordt dit serieus aangepakt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat ligt er aan waar die minderjarige dat biertje drinkt. Als ie het in de woning doet,waar hij woont,heeft de politie daar geen zeggenschap over. In een café daarentegen,kan hij bekeurd worden, evenals de cafébaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt er maar net aan wie je tegenover je hebt staan.en hoe moeilijk makkelijk jezelf doet.wordt het een tweede en derde keer,dan heb je een probleem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.2link.nl/boetesinnederland.html

in het openbaar drinken staat een boete van 50€ op...duur biertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Boete is inmiddels 60 euro plus 6 euro administratiekosten. inderdaad duur drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daar kan je leuke dingen van doen
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
niet iedere graffitispuiter wordt. De spuiters die wel betrapt worden, die worden waarschijnlijk aangehouden en gaan mee naar bureau. krijgt vervolgens een staartje. Te jong drinken is een probleem en dat wordt door steeds meer agenten onderkend.
Meestal niks. Ze doen ook niks aan kroegen/dancings waar jongeren van onder de 16 worden toegelaten. Helaas.