Ben je strafbaar als je raamprostituees bezoekt in Groningen bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee, dit is in principe niet strafbaar. Wel moet je letten op de leeftijd van de prostituee.

Zie de volgende wetsartikelen:

Artikel 248b Wetboek van Strafrecht

Hij die ontucht pleegt met iemand die zich beschikbaar stelt tot het verrichten van seksuele handelingen met een derde tegen betaling en die
de leeftijd van zestien jaren maar nog niet de leeftijd van 18 jaren heeft bereikt, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of een geldboete van de vierde categorie.

Artikel 248c Wetboek van Strafrecht

Hij die opzettelijk aanwezig is bij het plegen van ontuchtige handelingen door een persoon waarvan hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat deze
de leeftijd van achttien jaren nog niet heeft bereikt dan wel bij het vertonen van afbeeldingen van dergelijke handelingen in een daarvoor bestemde gelegenheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je dat wou ik weten.

Andere antwoorden (8)

Je zou dit voor je op bezoek gaat even voor de zekerheid na kunnen vragen op t politiebureau of bij een vvv kantoor. succes!

Toegevoegd na 23 uur:
mag je geen geintje hier maken dan?? LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de dames achter ramen zitten die door de gemeente
zijn aangewezen, dan is het antwoord neen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanaf 18 jaar dacht ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je bent niet strafbaar, echter de dames die daar werken zitten daar meestal niet vrijwillig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ,je pleegt hoererij!
Je hebt sex met een vrouw die niet van je is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Zelfs de vrouw waar je mee getrouwd bent is niet jouw eigendom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, moderne slavinnen..zo kan je het ook zien. maar er zijn ook vrouwen en meiden die voor zichzelf zijn begonnen , zij dragen belasting af en hebben helemaal niemand nodig alleen maar geld en klanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@jc54 (Genesis 2:24) . . .en zij moeten één vlees worden. (Mattheüs 19:6) . . .Wat God derhalve onder één juk heeft samengebracht, brenge geen mens vaneen.”
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@aimeeTJE: We hebben het over strafbaarheid. Gelukkig straffen we in Nederland geen mensen op basis van de Bijbel. Overigens kun je Genesis 2:24 ook zo interpreteren dat mensen juist worden aangespoord om naar de hoeren te gaan ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad Widar.
Gelukkig mogen we in Nederland zelf bepalen of we ons aan de regels van de bijbel houden of niet. Zolang we ons maar aan de regels van het land houden. Je kunt het ook zo bekijken: zonder de prostituees zouden er misschien veel meer aanrandingen e.d. zijn.
Helaas is het wel zo dat veel dames daar niet geheel of geheel niet vrijwillig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@aimeeTJE
Jeetje aimeetje, die bijbel zit je wel erg dwars, hè? Heb je wel een leven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@aimeeTJE: ja, en?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat aimeetje bedoelt is gewoon: God is het leven. En de Bijbel is zijn boek. Leven daarnaar dus. Simpel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@middlename
Ach nee, niet nog meer. Wat een beperkte keus. Er is meer leven dan God alleen en het stikt van de boeken. Mag ik daar ook naar leven? Graag, dank u.
Als de dames legaal aan het werk zijn is het zeker niet strafbaar. Het maakt niet uit, of dat nou in Groningen is of ergens anders. De wet is voor iedereen gelijk.
jc54
13 jaar geleden
Je bent nooit strafbaar als je een prostituee bezoekt.
Het is aan haar of zij haar vergunningen heeft; niet aan jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dan ben je niet strafbaar. Als het antwoord ja zou zijn, ga je dan niet of wel?