Wat zijn de regels voor het aan de straat zetten van grofvuil als je in een winkelstraat, boven een winkel woont?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

bij ons (zwolle) zijn de volgende regels
U mag maximaal 1m3 per keer gratis aanbieden. 1m3 is ongeveer de inhoud van een kinderbox;
• Zet het grof huisvuil op de afgesproken dag vóór 7.30 uur (dus niet de avond ervóór!), zo veel mogelijk gebundeld, voor uw woning aan de stoeprand. Als dit niet mogelijk is, dan kunt u met de klantenservice van ROVA een andere plaats afspreken;
• Plaats het afval niet onder of naast een boom, naast lantarenpalen, tegen muren of schuttingen en probeer te voorkomen dat er auto's dichtbij het afval staan geparkeerd;
• Een bundel mag niet langer zijn dan 1,50 meter en niet meer wegen dan 25 kilogram;
• Scherm scherpe randen en voorwerpen zodanig af dat het personeel van ROVA zich er niet aan kan verwonden;
• Restafvalcontainers met grof huisvuil worden niet geleegd;
• Grof tuinafval mag niet in plastic zakken worden verpakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
kijk ook even op de website van de afvalverwerker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat hangt helemaal van je gemeente af. ik zou de site even checken.

doorgaans gaat het op afspraak met een afvalverwerker zoals de Sita. en zij weten het antwoord dus ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke gemeente heeft hier regels voor. bij ons moet je het wegbrengen en kost het € 5.00 per lading.
Gewoon op de gemeente site opzoeken dus.