Ben Je medeverantwoordelijk voor de schuld van je partner die hij heeft gemaakt voor het huwelijk, in gemeenschap v goederen?

ik ben in nobember 2009 getroud mijnpartner heeft een schuld van 20 jaar geleeeeden die ineen s opduik bij een deurbaarder en ze hebben beslag gelegd op onze uitkering ik wou gaan werken kan de deurbaarder ook op mijn loon beslagd leggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Leonie, Kan als je die schuld in die 20 jaar wel hebt afbetaald (minimaal) en dan na 20 jaar ineens niet meer. Als de herinneringen en aanmaningen naar een verkeerd adres gaan en daar kom je te laat achter dan kunnen ze zo ineens beslag leggen op inkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
And so do I!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste wat bij mij opkomt is dat je partner wel wist dat hij een schuld had. Hoe kan je een schuld hebben zonder daar van af te weten? of denken dat het wel vergeten word? Helaas zul je mee moeten betalen aan de schuld van je partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie de eerder over dit onderwerp gestelde vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/benje-medeverantwoordelijk-schuld-toekomstige-partner.50297

Antwoorden (5)

Ja, gemeenschap van goederen zegt het al jullie zijn gezamenlijke verantwoordelijk voor alle schulden. ook die uit het verleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je gerend of zo toen je deze vraag stelde...
ja helaas is het antwoord ja
jij bent nu met hem getrouwd en heeft de hoofduitkering ,
ook al heb jij niet getekend of schuld aan die schuld , elk inkomen in jullie gezin zal beslag op worden gelegd zelfs kan dat op eventuele kinderbijslag, ook als jij gaat werken kan er beslag worden gelegd. je kan beter een regeling gaan treffen met de schuldeiser dat voorkomt een hoop stress binnen jullie huwelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Moest lachen om je eerste zin, goed antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja er ontbreken zoveel woorden..lijkt alsof ze gesprint heeft naar de computer
Ja dat bent je. Maar is die schuld opgebouwd binnen een andere relatie dan kunt je nog kijken of de vorige partner ook niet mede zou moeten opdraaien voor de schuld
ronron1212
13 jaar geleden
Als je gaat werken ga je meer verdienen van een uitkering en zal er dus ook meer ingehouden worden door de schuldeiser.

Dit is een keuze die je moet maken en dit moet je ook zeggen tegen je aanstaande werkgever sommige brengen hier extra administratiekosten voor in rekening.

Het voordeel van werken is dat je meer afbetaald en dat je er dus sneller van af bent.

Je kunt ook de deurwaarder opbellen en je verhaal doen. Mogelijk kan er dan naar een andere minder ingrijpende oplossing gezocht worden.