Ik ga over 3 mnd in mijn nwbouw wonen. Nu wil ik mijn huidige huurwn voor een jaartje aanhouden (logeer). Mag dit? Belasting concequenties?

Ik sta over 3 maanden dan ook niet meer ingeschreven in mijn huidige gemeente

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Je zal wel een goede rede hebben voor dit dure plan.
Kijker je huurcontract er op na en je weet het. Voor wat betreft de belasting, voor je nieuwe woning aftrek van hypotheekrente indien van toepassing. Eventuele huursubsidie opstrijken is frauduleus in dit geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor ,dat mag. Het is alleen een heel dure grap. Voor je nieuwbouwwoning mag je natuurlijk hypotheekrente aftrekken, maar moet je wel ook je aflossing betalen, en voor je huurwoning betaal je gewoon huur, al heb je uiteraard geen recht (meer) op huursubsidie.

Afhankelijk van de woningnood in je gemeente kan het echter zo zijn, dat je niet meer mag blijven huren als je een nieuwe woning hebt ; vraag dat na bij de woningbouwvereniging, want in dat geval gaat die vlieger niet op. Maar in sommige andere gemeentes of als je vrij op naam huurt, mag dat vaak wel. Maar nogmaals, het is een dure grap, je zit met dubbele woonlasten, waar je echt niks voor vergoed kunt krijgen of af kunt trekken. Je kunt je afvragen of af en toe een hotelletje boeken of bij een kennis logeren niet verstandiger is.

Je mag je oude huurwoning natuurlijk niet doorverhuren, en dat zal ongetwijfeld ook in je huurcontract staan. Maar niemand verbied je een poosje dubbele woonlasten te betalen als jij daar zin in hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je huurt bij een woningcorporatie kun je meestal zolang je als hoofdbewoner op dat adres ingeschreven staat, je de huur betaald en het huis niet voor andere doeleinde gebruikt het huis nog wel even aanhouden. Echter als wordt ontdekt dat je het oneigenlijk gebruikt, zal het huis binnen de kortste keren terug worden gevorderd voor de sociale huisvesting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat mag niet. Dat zal de woningbouwvereniging niet toestaan.