zijn er nog stukken oceaan van niemand?

waar niemand de baas van is geworden.
waar dan geen regels gelden.
dat de boot die daar vaart alles mag doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja, dat bestaat. Maar er geldt een internationaal zeerecht op de internationale wateren.
Dan kan het zijn dat er, bijvoorbeeld voor de rechten op olie of gas onder de zeebodem, nog vastgelegd moet worden bij welk land dit stuk zeebodem hoort (de zeebodem wordt anders bekeken dan de zee zelf). Het is dan van belang op welk continentaal plat deze bodem ligt, en bij conflicten over de gebiedsclaim wordt het Internationaal Gerechtshof om een uitspraak gevraagd.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik begon met 'ja dat bestaat' maar dat slaat alleen op dat er stukken oceaan zijn die van niemand zijn.
Maar daarom gelden er nog steeds wel regels. En de boot die ergens vaart heeft altijd nog een eigen vlag, en op die boot geldt dan weer het recht van dat land waaronder die boot zelf valt.
itsme
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zeker, alles buiten de internationale wateren van een land is van niemand, alleen worden er daar afspraken over gemaakt tussen landen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bedoelt 'buiten de nationale wateren'
De wereld is van ons allemaal, maar van sommige mensen die zeggen dat het van 'hun' is accepteren de meeste mensen ook wel.

Toegevoegd na 47 seconden:
Dus ..eigenlijk is alles van niemand..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar slaat dit op?