Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is wild poepen ook verboden?

want ik keek net wegmisbruikers en daar was iemand die wild poepte en kwam er zo mee weg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wild plassen en wild poepen is niet verboden tenzij er een gemeentelijke verordening geld. Deze gelden meestal alleen voor binnen de bebouwde kom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

dat mag wel ja,zo is nederland
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, officieel is het verboden. Je kan een boete van €75,- krijgen wanneer je betrapt wordt door (goede) politie-agenten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee het mag niet.
je mag ook niet wildplassen, er staat een boete op.
maar als je zou zeggen, meneer de politieagent, ik moest zoooooooooo nodig, heeeeel nodig anders word ik onwel, dan mag het wel weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee je mag officieel je behoefte niet op straat doen of in de natuur
er zijn natuurlijk omstandigheden als er geen toilet in de buurt is of een benzinepomp
dan moet je wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik in nederland ben en bv op de weg en ik moet piessen.. stop ik ook op een parkeerplaats hoor en ga ff piessen
Nee, dat mag niet. Maar soms moet een mens gewoon iets doen dat niet mag, dat zijn de risico's in het leven..!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, normaalgesproken mag je je behoefte niet doen buiten op straat.
In de bebouwde kom mag het helemaal niet, dan krijg je zeker een boete wanneer je erop betrapt wordt.
In Wegmisbruikers zeiden ze dat het buiten de kom wel mag, wanneer er geen benzinestation of andere gelegenheid in de buurt is.
Wanneer er bijvoorbeeld 1 km verderop een benzinestation is, dan kan je daar wel een bekeuring voor krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, is niet verboden. Honden doen hun behoefte dagelijks in het wild en die komen er over het algemeen ongestraft mee weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding