Ik heb een aantal maanden geleden een trouwjurk + accesoires besteld bij een bruidswinkel en 70% aanbetaald. Kan ik slechts een gedeelte afnemen?

De jurk+ één van de accesoires is precies het bedrag van de aanbetaling. De winkel geeft mij echter twee opties: Alsnog het volledige aanbetalen en alles afnemen óf niets meer betalen, niets afnemen en aanbetaling kwijt.

Toegevoegd na 1 uur:
De jurk op zich is minder waard dan de aanbetaling. Als ik alleen deze afneem, maak ik dus verlies. De accesoires zijn standaard: lingerie, sluier, hoepel...deze worden dagelijks verkocht in de winkel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Dan is het antwoord duidelijik.. Nee. Dat kan niet. Is ook logisch. Jij plaatst een bestelling. Zij zorgen er voor dat alles in huis komt, en dan wil jij het niet meer. Dan zouden de overtollige producten opeens hun probleem zijn.

Dus gewoon alles betalen, en alles wat je niet wilt, bv op marktplaats zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit is logisch,het bedrijf zou, als dit 10x per jaar
gebeurd de deuren moeten sluiten.
Natuurlijk is het knap vervelend wat jou
overkomt,kan je geen deal sluiten met de
winkel,dat ze het weer in de verkoop doen,
en jouw een bedrag terug geven,dan heb je
een win, win situatie, en anders een advertentie
in een weekblad oid.
Ik hoop niet dat je trouwerij is afgeblazen,want
dan is het dubbele ellende.
Succes,met de verkoop en sterkte?
12 jaar geleden
Je hebt getekend (of in elk geval duidelijk afgesproken) dat je die spullen gaat afnemen.
Die afspraak heb je zelfs bevestigd door het grootste deel van de afgesproken prijs alvast te betalen.
De winkel is zijn verplichtingen nagekomen en heeft dus het volste recht om datzelfde van jou te vragen.
Ze zouden hooguit coulant kunnen zijn en je tegemoetkomen als de accesoires die je niet afneemt voor hen nog goed te verkopen zijn.