Welke landen kan je niet meer in als je een stempel van Israël in je paspoort hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet Iran. , Saoedi Arabië , Jemen en nog zeker een paar . Maar niet wenselijk Algerije , kan gevaarlijk of gewoon lastig zijn . Tja wat al door een Antw : is gezegd officieel niet echt een probleem , maar in de praktijk kan de heer Cohen bij wijze van spreken beter niet voor zaken of vakantie naar bijv Iran , of Saoedi Arabië gaan . Of er moet een niet jood verklaring bij . Voor zulke situatie's is er een dubbel paspoort mogelijk .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet Jood verklaringen zijn in Nederland verboden [Wetboek van strafrecht, art. 429 quater]. Alleen in extreem achterlijke landen worden die nog vereist, maar wat voor mensen willen daar nou naar toe?

Het beste antwoord

In principe zal geen enkel land jou weigeren, er zullen er wel zijn die een accidenten onderzoek doen naar jou handel en wandel bij de aanvraag van een visum.

Blijkt daaruit dat je voorstander bent van het Israëlisch beleid zal een land als Iran jou mogelijk de toegang weigeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je een antecedentenonderzoek bedoelde.

Andere antwoorden (1)

Formeel geen enkel. Echter zijn er een aantal landen waar de douane extra lastig doet. De lijst wisselt en als je de kranten een beetje bijhoudt dan kom je wel een aardig eind. Het zijn voornamelijk landen die op dat moment voor $%^ staan omdat er gedacht wordt dat er een super stunt is uitgehaald door Israelis.
De meeste mensen die vaker naar Israel en 'die andere landen' moeten hebben 2 [of meerdere ivm visa aanvragen] paspoorten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met "Formeel geen enkel"? Dat je met een Israëlisch stempel nergens meer in komt? Of juist dat je in principe overal terecht kunt? En wat bedoel je met $%^ ? Ik ben gewoon een weekje naar de zon in Eilat geweest maar zit nu wel met die stempel. Ik ga graag op vakantie naar landen rond, of niet al te ver van, de Middellandse Zee. Maar welke kan ik nu dus vergeten? Jouw antwoord zegt me niet zo veel. In de kranten heb ik er niks over gelezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik bedoel is dat er geen enkel land is dat adverteert met het weigeren van paspoorten met een stempel uit Eilat.
Als jij in de kranten niet leest welk land er moeite hebben met de sabra's dan zou ik je aanraden voor de zekerheid gewoon een nieuw paspoort te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben toch geen sabra! Ik ben gewoon een Nederlander met een Israëlisch stempel in mijn paspoort. Er zijn veel landen die de pest aan Israël hebben maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je er met zo'n stempel niet in komt, of wel? En wat je met $%^bedoelt weet ik nu nog niet. Voor de draad ermee. Wie A zegt moet ook B durven zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat alles?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste mensen die vaker naar Israel en ‘die andere landen’ moeten hebben 2 [of meerdere ivm visa aanvragen] paspoorten. knap zeg. Probeer ik nu al jaren voor elkaar te krijgen, wil maar niet lukken.