Hoe regel ik een verblijfplaats voor mijn Amerikaanse vriend?

Mijn vriend uit Amerika wil op Visum nederland bezoeken, maar hij heeft een verblijfplaats nodig. Wat moet er volgens de nederlandse wet geregeld worden om hem tijdelijk op een kamer te laten wonen voor een periode van 2-3 maanden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hier kun je zien aan welke eisen moet worden voldaan: http://www.indklantdienstwijzer.nl/Dialog.aspx?knowledge_id=%2fdialoogreferent%3finit%3dtrue%26prefill%3dtrue%26WensKlant%3dIemandNaarNederlandLatenKomen Als ik daar 'korter dan drie maanden' en 'Amerikaanse' invul, is het antwoord: "Hoewel de vreemdeling geen visum nodig heeft, kan aan de grens of bij de vreemdelingenpolitie gecontroleerd worden of hij aan de voorwaarden voor binnenkomst in Nederland voldoet. Als de vreemdeling in Nederland is aangekomen, meldt hij zich binnen drie werkdagen bij de vreemdelingenpolitie in de gemeente waar hij tijdelijk gaat verblijven. Als de vreemdeling korter dan drie dagen in Nederland is, hoeft hij zich niet bij de vreemdelingenpolitie te melden. Als de vreemdeling gaat logeren in bijvoorbeeld een hotel hoeft hij zich ook niet te melden."

Ja kamers vinden is moeilijk onze studenten vinden dat ook moeilijk. Een budgethotel is misschien een oplossing als het om een korte periode gaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100