Komen geadopteerde koninklijke kinderen ook in aanmerking als troonopvolger?

Als bijv. Koningin Beatrix en Prins Claus geen kinderen hadden kunnen verwekken... en ze een of meer kinderen geadopteerd hadden...
Zijn die kinderen dan troonopvolger, of geldt dit alleen voor de bloedlijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K

Het beste antwoord

In Belgie kon het NIET
Hoe het vandaag is weet ik niet en vind ik niet

Toegevoegd na 47 seconden:
zie link:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het prinselijk paar geen kinderen heeft die wel bloedverwant zijn, kunnen ook geadopteerde kinderen troonopvolger worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
De kinderloze Belgische koning en koningin Boudewijn en Fabiola wilden ook een kind adopteren omdat ze per sé voor een troonopvolg(st)er wilden zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een geadopteerd kind is een wettig kind, dus ja.