Mag je als 15-jarige op een scooter rijden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
7.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké! Want mijn buurjongen rijdt dan illegaal rond..

Antwoorden (7)

Nee

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet eerst je bromfietscertificaat halen. Bij het CBR in jouw buurt kan je vragen wanneer je kan afrijden als je 16 bent
Wat nu wel kan is het theorieboek uit je hoofd leren.

Toegevoegd na 14 minuten:
Hoor net dat het rijbewijs is geworden ipv bromfietscertificaat. Thankx voor de -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je moet nog een jaartje wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,

Het is heel simpel: vanaf je 16e mag je een scooter certificaat gaan halen (rijbewijs voor een scooter of brommer). Nu dus nog niet. Je zult nog even moeten wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het mag nu nog niet, maar als ik jou was zou ik hard gaan leren zodat je het theorieboek van buiten kent. en flink sparen voor een brommer of scooter.
succes nog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag op eigen terrein met toezicht of begeleidende van een volwassene.
Officieel mag je op je 16e je certificaat halen alleen dan pas mag je echt op een scooter rijden.
Dus je moet voor het echte scooter rijden nog even een jaar wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om op de openbare weg te mogen rijden moet je minstens 16 jaar zijn en in het bezit van het rijbewijs van categorie AM.

Op afgesloten eigen terrein mag je wel rijden. Let wel, het terrein moet afgesloten zijn van de openbare weg, zodat er niet zomaar ander verkeer op het terrein kan komen. Als het eigen terrein niet is afgesloten, dan valt het volgens de wet onder openbare weg, en heb je dus wel een rijbewijs nodig.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enige helemaal juiste antwoord!
Nee, pas als je 16 bent.