op een campingverblijf dubbel zoveel betalen voor elektriciteit mag dat?

Wij huren een plaatsje op een kampeerverblijf.
De eigenaars rekenen elk jaar 25 euro voor de elektriciteitsmeter.
Voor de de elektriciteit 0,30 cent per kw en dat terwijl het normale tarief 0,15 cent per kw is
Kan dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja hoor. dat mag gewoon. Zij leveren jou de electriciteit & de faciliteiten voor de electriciteit. Uiteindelijk moet de camping gewoon geld verdienen; Het is hun bedrijf.
Jij kan ook besluiten het niet af te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk wel dat dit mag. Het gaat hier om vraag en aanbod.
Als het je niet zint, zal je dus naar een andere camping om moeten zien.
Je moet altijd de prijzen tevoren weten. Op de meeste sites van campings staan de prijzen voor de tentplaatsen, de toegevoegde personen (meer dan 2), het huisdier en eventueel parkeergeld aangegeven.
Er zijn campings waar je niet voor het douchen hoeft te betalen en er zijn campings waar een douchebeurt zwaar over de top gaat (Kogerstrand, Texel). Je kunt dan kiezen of delen.

Het is een beetje een machtsspelletje. Alleen snijden ze zich op den duur in de vingers. Als iedereen afhaakt, houden ze niets over en hebben het nakijken.
13 jaar geleden
Ja, dat kan zomaar. Jij hebt alleen te maken met de verhuurders, niet met hun energieleverancier. Die verhuurder doet jou een aanbod om voor een bepaalde prijs het huisje te huren en voor een bepaalde prijs elektriciteit te gebruiken, en het staat jou vrij om dat aanbod wel of niet aan te nemen.