Over de Capibara staat het volgende in Wikipedia:

"De dieren worden ook wel als huisdieren gehouden, maar dit is in Nederland tegenwoordig niet meer toegestaan."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik gok op een 100% kans van niet. En ik hoop ook van niet. Hoe minder dieren gefokt worden voor de huisdierenhandel en hoe minder dieren uberhaupt huisdier worden, hoe beter.

Toegevoegd na 2 minuten:
Iets genuanceerder: Het enige voordeel van het fenomeen huisdier is dat mensen en kinderen zich bewuster worden dat er niet zoveel verschil is tussen mensen en andere dieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In België mag het alvast niet want ze staan niet op de lijst van officieel toegelaten huisdieren. Ik veronderstel dat het in Nederland wel hetzelfde zal zijn.