Mag een agent die in zijn eentje is iemand aanhouden?

Volgens mijn vader wel. En dan als BV. mijn broer word aangehouden is de stem van een agent 1 1/2 punten waard, dan heeft hij een vriend me van hem in de auto, die zegt ook: hij reed niet door rood, broer wint. Maar als ze met zijn 2en zijn, de agenten, telt de stem van een 12 jarig jochie dan ook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
8.8K

Het beste antwoord

Als een agent ziet dat jij door rood rijdt dan kan hij je hier gewoon een proces-verbaal voor geven. of hij nu alleen is of niet. en of er nu 200 mensen in die auto zitten of maar 2. de agent kan ontslagen worden als hij hier niet de waarheid inspreekt. Een (stem) getuigenis van een 12 jarige kan ook zeker meetellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja,een agent mag iemand in z'n eentje aanhouden. Het is alleen niet altijd aan te raden. De stem van de agent zal ook bij 2 personen zwaarder wegen. Hij doet een constatering en heeft daarop een ambtseed afgelegd. De agent kan ook de constatering doen en later op het bureau verwerken zonder aanhouding waardoor het niet te zien is of er een of 2 agenten de overtreding zagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De namen van de verbaliseerde agenten staan altijd op een proces-verbaal, Dat is ook logisch omdat er eventueel bij een rechtzaak getuigen opgeroepen kunnen worden. (de verschillende agenten)