Mag het NTI geld eisen van een student voor een fout in het examen?
Ik studeer bij het NTI en doe een online studie. Er stond een behoorlijke fout in het examen waarbij de student keuze had tussen A, B en C, waarbij B en C beide goedgekeurd horen te worden.
Ik gaf dit aan bij het NTI, die zegt dat je eerst 37.50 moet betalen voor een inzage voordat ze naar dit probleem zullen kijken. Die kosten hebben te maken met het feit dat er een ruimte gereserveerd moet worden voor mij en dat kost geld, en dat snap ik ook helemaal. Toch werd ook gezegd dat je die kosten niet terug zal krijgen als blijkt dat zij inderdaad een fout hebben gemaakt. Als je als student dus niet verantwoordelijk bent voor een fout en alleen opkomt voor jezelf, betaal je alsnog bijna veertig euro aan onherroepelijke reserveringskosten. Ik gaf aan dat ik geen inzage nodig heb, gezien ik de vraag nog uit mijn hoofd ken en alleen een herbeoordeling aan wil vragen, gezien die wel gratis is, maar daarop wordt gezegd dat dat niet mogelijk is en je verplicht eerst een inzage plannen moet. Het voelt alsof ze studenten proberen af te schrikken met hoge kosten zodat ze fouten niet aan durven te kaarten. Ik zelf ga namelijk ook niet voor 49 euro (inclusief reiskosten) een probleem aankaarten dat mij hooguit 0.2 punten hoger brengt in het cijfer, maar ik vind het wel een belachelijk oneerlijke manier van handelen. Mogen zij dit doen? En zo ja, is er dan nog iets wat ik kan doen om dit toch aan te kaarten zonder onherroepelijke kosten?
Alvast bedankt!
Als het gratis is dan geldt "Baat het niet, dan schaadt het niet." en is de drempel heel laag. Dan wordt de instelling overspoeld met discussies die nergens toe leiden.
Met dit drempelbedrag proberen ze wellicht de kansloze discussies te scheiden van de zinvolle. (Zoals je nu zelf ook ervaart)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.