Wat is de definitie van het begrip "activiteit" in de Omgevingswet?

Toegevoegd na 1 minuut:
Activiteit is een heel centraal begrip in deze nieuwe wet maar een definitie kan ik niet vinden

Poet
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beweging van een mens... of meerdere mensen.

Het beste antwoord

Een definitie van het begrip activiteit ontbreekt inderdaad in de Omgevingswet. Uit een factsheet van het Ministerie van I&M blijkt echter dat het begrip activiteit als grondslag voor het reguleren van facetten waarop de Omgevingswet van toepassing is, zal gelden. In de Algemene maatregelen van bestuur op grond van de Omgevingswet zal waarschijnlijk ook geen begripsbepaling van activiteit staan, maar wel een uitputtende omschrijving van activiteiten waarop de wet en de AMvB's van toepassing zijn.