Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Riskeer ik een boete als ik gebruik maak van mijn vape op straat of is de boete voor verkoop alleen?

8 maanden geleden
in: Wetgeving
Inekez1
8 maanden geleden
Als er ter plaatse geen rookverbod geldt, mag je op straat / in de openbare ruimte gewoon vapen. Is er wel een rookverbod (op stations, sportparken, speeltuinen, ingang ziekenhuizen etc.) dan kun je daar wel een boete krijgen als je toch rookt of vapet binnen de rookvrije zone.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Er is geen gebruiksverbod op vapes (met smaak), enkel een verkoopverbod. Je kan dus gerust op straat vapen.

===

https://www.nvwa.nl/onderwerpen/vapes-en-e-sigaretten/verbod-op-vapes-met-een-smaakje

Wat betekent het smaakjesverbod voor mij als verkoper?
Sinds 1 januari 2024 mag u geen e-liquids of vapes met een smaak verkopen. De producten mogen alleen nog maar de smaak van tabak hebben.

Het verkoopverbod geldt ook voor:

vapes en e-liquids met cannabinoïden (zoals HHC) en een smaak
accessoires zoals aroma's en balletjes die gebruikt kunnen worden om een e-liquid van smaak te voorzien
losse mondstukken met een smaak voor gebruik in e-sigaretten
(Lees meer...)
LeonardN
8 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing