Als je een strafblad heb mag je dan het beroep sport masseur nog gewoon uitvoeren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2K

Antwoorden (3)

Dat hangt er van af hoe je dat strafblad hebt verdiend.
Als dat is omdat je een voetballer op tafel hebt mishandeld, mogelijk niet.
Als het is omdat je in de supermarkt een banaan hebt opgegeten, waarschijnlijk wel.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, in de supermarkt een banaan opeten. Hoe kom je erbij!
Reddie
9 jaar geleden
Tís diefstal, tenslotte.
Dat hangt er vanaf waar je een strafblad voor hebt. In veel gevallen moet je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) hebben om als sportmasseur aan het werk te gaan. Daarbij wordt gekeken naar je gedrag in relatie tot wat je gaat doen. Als je een zedendelict hebt gedaan zal je geen VOG krijgen maar als je dronken achter het stuur een ernstig ongeluk hebt gemaakt is dat niet relevant voor de mspormassage en krijg je de VOG.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En bij mishandeling?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Pin me er niet op vast maar als je op zaterdag bij een cafe ruzie te ver bent gegaan heb je mogelijk geen last. Als je op je werk klanten en collegas aanvalt wordt het wat andrrs. Maar ik heb geen idee hoe de beoordeling precies werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is de standaardzin die door iedereen wordt overgenomen.
Als uit onderzoek voor een VOG blijkt dat er geen strafbare feiten op uw naam geregistreerd zijn, wordt de VOG aan u verstrekt. Ook mét een 'strafblad' is het zeer wel denkbaar dat u een VOG ontvangt, voor zover de strafbare feiten niet relevant zijn voor de baan die u wilt. Zo zijn voor het beroep van onderwijzer bijvoorbeeld andere strafbare feiten van belang dan voor de functie van taxichauffeur. Voor een A- en B-licentie als masseur dient men in het bezit te zijn van een VOG.
Zoals Mullog al zegt: het ligt aan het feit.
Baksteen - what is in an name?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gedraag mij prima normaal gesproken heb bewijs van goed gedrag zelfs. Maar soms wil je het goede doen kwa ingrijpen bij een ruzie maar dan ben je voor je het weet het dupe en word je aangeklaagd. Dus blijf liever aan de zijlijn staan omdat ik lekker mijn job wil houden en blijven doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de situatie die je beschrijft is een Nederlands spreekwoord: Aan de pan blijven hangen - zich om bestwil ergens mee bemoeien maar zelf slecht ervan afkomen.
Verklaring omtrent het gedrag is de officiële term en werd vroeger Bewijs van goed gedrag genoemd.
Het zal allemaal wel meevallen.
Het is een vrij beroep, dus iedereen kan en mag zich sportmasseur noemen en dat als beroep uitoefenen. Strafblad of niet.

Alleen als bij rechterlijk vonnis de uitoefening van een beroep is verboden, houdt het op. Dat gebeurt echter maar zelden.

Het kan zijn dat een beroepsvereniging o.i.d. aanvullende eisen stelt aan opleiding, justitieel verleden enzovoort om lid te mogen worden, maar die kunnen je niet verbieden een vrij beroep uit te oefenen.