Mag je duiven eten?

die in de tuin zitten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
16.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoveel zit er niet aan om ervan af te kluiven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ooit ook kippen geslacht.
een vette duif wil ik ook wel eten.
http://www.wildeten.com/wild-bereiden/duif-bereiden/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier in italie eten sommige nog duivensoep
ik eet t niet omdat ik er fel op tegen ben duifjes te eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ook wel eens duivensoep op.. bij mijn oma, in Nederland.. geen idee hoe ze aan de duif kwam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet doen, pruts, volgens mij is er geen vogelpopulatie met zoveel besmettelijke ziektes als de stadsduiven.

Het beste antwoord

Als je een jachtvergunning hebt mag je alleen op houtduif jagen,Op andere soorten duif is het verboden om op te jagen, deze zijn beschermd.
Je mag natuurlijk wel duif eten ,maar die koop je dan in de winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Wel als het jouw duiven zijn. Anders niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het niemandse duiven zijn of die van jouw zijn wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het schoongefokte duiven zijn wel ja heel lekker
ieder een hele.
niet die van de dam in Amsterdam bijvoorbeeld
maar ja hoe weet je wat schoon is ?
als je maagpijn hebt kan je een duivenmaagje schoonwassen en soep(bouillon )van koken dan ben je gauw beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Liefst zoveel mogelijk! Mag ik de mijne ook bij jou afgeven en dat jij dan het bewijsmateriaal opruimt?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel de lusten maar niet de laste........
Duiven die in je tuin zitten mag je niet eten, duiven die op je bord liggen wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duiven zijn geen beschermde diersoort en postduiven staan ook niet op de rode lijst; je kunt ze dus gerust opeten ;)

Toegevoegd na 50 minuten:
Je mag ze alleen niet allemaal jagen. Sperwers mogen dat weer wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn woonplaats was tot voor kort een gemeentelijk medewerker in dienst, die soms in opdracht van de gemeente hinderlijke duiven ving , waarna ze 's avonds in zijn eigen braadslee terechtkwamen.
Hij heeft het me zelf verteld en bovendien aangeboden, als ik duiven van mijn dak zie te vangen (hij mag het niet meer om redenen die ik vergeten ben) , ze te komen halen..
Ik neem dus aan dat het eten mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn weten zijn wilde houtduiven niet beschermde vogels en zou je dat inderdaad mogen doen.

Ik gebruik hier opzettelijk het overbodige woord: 'wilde'..om even aan te duiden dat ze aan niemand toebehoren.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds kort worden duiven gezien als vliegende ratten.En aan gezien gewone ratten als ongedierte wordt gezien en uitgeroeid mogen worden is het mooi meegenomen dat ze worden opgegeten op de koop toe.Dus dan geldt dat voor duiven ook.