Ik heb een pakketje dubbel gekregen, mag ik dit houden?

Gisteren hebben wij onze bestelling ontvangen en tot onze grote verbazing, kregen we vandaag precies hetzelfde pakketje. Mogen we dit houden of moeten we het terugsturen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou het in ieder geval aan de afzender moeten melden, deze kan dan beslissen of ze het terug willen hebben.
Hun beslissing zal afhangen van de waarde van het pakketje neem ik aan.
Verzwijgen is niet erg netjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je het niet hebt besteld, dan is het waarschijnlijk een fout van de winkel waar julie het van hebben gekocht. Het is dan wel zo eerlijk om het terug te sturen of je kunt de winkel vragen of ze het willen ophalen. Maar of je het terug stuurt of niet, dat is aan jou.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Houden is diefstal zo simpel is het
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je ervoor betaald? Zo nee: het is niet van jou. Is inderdaad erg simpel.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
- melden aan winkel
- verzendlabel ontvangen
- terugsturen fijn, dat het leven soms toch zo eenvoudig kan zijn, nietwaar?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Volgens mij is de winkel wel verplicht zelf op te draaien voor de retour zending. Dat weet ik zeker. Maar volgens mij mogen ze niet van jou eisen dat je zelf zorgt voor de retour procedure. Als zij het terug willen moeten ze een bedrijf sturen die het komt ophalen. Dus jij hoeft er geen moeite voor te doen. Heb helaas geen bron van dit laatse.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik bedoel dus dat ze verplicht zijn zelf te betalen. En dat jij niet naar het postkantoor hoeft.

Het beste antwoord

Nee. Je kan het wel houden, maar dan zul de eigenaar wel moeten compenseren. Dus eigenlijk niet. Het valt onder de onverschuldigde betaling en die kan de rechtmatige eigenaar terugvorderen. Alleen als de eigenaar (het bedrijf/de verzender) je het geeft mag je het zomaar, in andere gevallen kan de rechtmatige eigenaar te terugeisen.