Ik ga naar Engeland en ben gek op hun snoep. Mag ik een koffer vol mee terug nemen?

een maand geleden
in: Wetgeving
4.2K
TurfGraver
een maand geleden
Dat mag. Let wel:
Voor aankopen boven de € 430 betaalt u invoerrechten en belastingen.
tinus1969
een maand geleden
Dat hangt er van af. Voor de import van voedingsmiddelen naar de EU gelden regels, bv geen dierlijke producten. Met ‘een koffer vol’ wordt het lastig om aannemelijk te maken dat dit voor onmiddellijk eigen gebruik is. Kortom, wat voor snoep gaat het om?
Ozlem
een maand geleden
gewoon snoepgoed,chips maar voor eigen gebruik,ik betaal me scheel als ik hier bestel
tinus1969
een maand geleden
Zie bv
https://booking.stenaline.co.uk/-/media/Files/irish-seas/pdf/faqs/exports-fact-sheet-personal-imports.pdf?la=en-GB

Antwoorden (1)

Aan het invoeren van snoep vanuit een land buiten de EU (zoals Engeland) naar Nederland zijn geen bijzondere voorwaarden verbonden.
Wel is er een maximum bedrag vastgesteld. Je mag voor maximaal 430 euro aan goederen invoeren. Als de waarde meer is dan 430 euro, moet je over het bedrag boven de 430 euro belasting betalen.
En tot slot, ik weet niet hoe groot de koffer is, die je vol wilt stoppen met snoep. Als je gaat vliegen, kan het zijn dat de luchtvaartmaatschappij eisen stelt aan het gewicht, dat je maximaal mee mag nemen..
Toegevoegd op 3 maart 2024 09:38: bron
een maand geleden
tinus1969
een maand geleden
Te kort door de bocht. Iha is juist voeding aan regels onderworpen.
ronron1212
een maand geleden
@tinus1969 sigaretten en andere artikelen zijn daar ook aan gebonden
AnnBoo8146
een maand geleden
@tinus1969, kijk naar de bron die is toegevoegd.