Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben ik mijn rijbewijs kwijt na door rood rijden?

Ik ben beginnend bestuurder en ben per ongeluk bij mij in de wijk door rood gereden. Op dit punt staat precies een flitspaal. Buiten een boete vraag ik mij af of ik een punt op mijn rijbewijs krijg of dat ik een rijverbod opgelegd kan krijgen? Dit lees ik namelijk online. Normaliter rij ik altijd met gepaste snelheid (en natuurlijk niet door rood).

Alvast bedankt!

5 maanden geleden
in: Wetgeving
664

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee. Ten eerste moet je persoonlijk worden aangehouden (flitspalen tellen dus niet) en ten twede moet dat twee kerr zijn gebeurd.
(Lees meer...)
tinus1969
5 maanden geleden
Als je geflitst bent bij deze vergissing, dan kost je dat €289,-. Dit is inclusief administratiekosten. Omdat je niet staande bent gehouden, zal je je rijbewijs niet kwijt raken.
Volgens mij verlies je ook geen punt op je rijbewijs, maar dat kan ik je niet met zekerheid vertellen. Hopelijk kan iemand in de reacties nog een bevestigen sturen.
(Lees meer...)
5 maanden geleden
Davidmontero
5 maanden geleden
Buiten de kosten (natuurlijk), is dat een enorme opluchting. Dank voor het antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding