Welke straf hing Joran v/d Sloot boven het hoofd voor afpersing en wat zou het gevolg daarvan zijn?

Met de deal heeft hij door de bekentenis 'maar' 20 jaar cel gekregen. Echter die celstraf kan tegelijk met zijn straf voor de moord op Flores van 28 jaar en drugsbezit van 7 jaar worden uitgezeten.
Ik vraag mij dan af wat het nut van deze deal is als straf tegelijk kan worden uitgezeten. Of is dat nu juist een onderdeel van de deal met Justitie VS (dat die straf van 20 jaar tegelijktijd met de 35 jaar Peruaanse celstraf kan worden uitgezeten)?

erotisi
7 maanden geleden
in: Wetgeving
3K
ronron1212
7 maanden geleden
De bekentenis betekend veel voor de moeder.
ronron1212
7 maanden geleden
In Amerika kon hij alleen maar voor afpersing worden veroordeeld niet voor moord. De moord is op aruba al verjaard.
escape
7 maanden geleden
@ronron1212: Als het doodslag zou zijn geweest, dan zou dat op Aruba verjaard zijn. In het geval van moord niet. Aruba heeft het dossier in de USA opgevraagd, zodat ze kunnen uitzoeken wat ze te doen staat.
ronron1212
7 maanden geleden
Moord op Natalee Holloway is verjaard, toch overweegt Aruba Joran van der Sloot na bekentenis alsnog te vervolgen Het OM op Aruba sluit niet uit dat het alsnog juridische stappen neemt tegen Joran van der Sloot, nu hij heeft bekend dat hij Natalee Holloway in 2005 heeft vermoord. Dat liet een woordvoerster donderdag weten aan CNN.
dus verjaard dat ze als nog wat willen ja dat kan.
Pieterke
7 maanden geleden
De reden is dat men Joran v.d. Sloot tot een bekentenis wilde overhalen. Voor de moeder van
Nalalee Holloway was dit van groot belang. Voor Joran is het voordeel dat hij nu de straffen tegelijkertijd kan uitzitten (helaas, helaas). Hopelijk besluit het OM op Aruba tot juridische stappen tegen Joran v.d. Sloot.
erotisi
7 maanden geleden
OK dus dat hij de straf tegelijkertijd kon uitzitten was onderdeel van de deal. Bij geen bekentenis zou hij na 35 in Peru nog min 20 jaar dus tot zijn 77e jaar in de gevangenis doorbrengen.?!?
ronron1212
7 maanden geleden
Ja dat was wel de verwachting voor afpersing
escape
7 maanden geleden
@ronron1212: Moord kent op Aruba geen verjaringstermijn.
TurfGraver
7 maanden geleden
Doodslag verjaard wel, en dat wil Aruba dus eerst uitzoeken.

Geef als eerste antwoord