Mag er gerookt worden in een kantine op een camping?

Ik zag allemaal mensen roken in de kantine. Ik dacht dat dat niet mocht, ik heb er zelf behoorlijk veel last van en ben weg gegaan. Iemand vertelde mij dat het er vanaf hing of het een eenmanszaak is ofzo, dan mag het wel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Amadea
9 jaar geleden
Dat zal per land verschillen. Bedoel je in Nederland?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind het asociaal. Daar komen ook kinderen. Ik rook zelf maar ik zou daar niet roken, ook al is het alleen uit beleefdheid.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik waag te betwijfelen of het wel verboden is. De kantine is dan misschien openbaar, voor campinggebruikers. Dus dan is het niet per definitie een openbare ruimte zoals deze door de overheid bedoeld is.

Antwoorden (2)

nee,dat mag niet.
het is een openbare ruimte waar ook nog eens veel kinderen komen.schandalig!
ik zou zeker gaan klagen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Aankagen zal niet gaan wel aangifte doen dat kan wel.
Volgens de regels lijkt het (helaas) te mogen als alleen de eigenaar daar werkt (geen ander personeel) en als de ruimte kleiner is dan 70m2.

Dat is hier terug te vinden:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/roken/rookverbod-openbare-ruimten-werkplek-en-horeca
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Tot 1 januari 2015, want dan is die uitzondering niet meer geldig en is er een echt algeheel rookverbod.
ronron1212
9 jaar geleden
Marjol31n Het mag niet. Je hebt een oude link te pakken.
Amadea
9 jaar geleden
Mis, ronron, het mag wél. Maar alleen dit jaar nog uit en daarna niet meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens een artikel dat ik heb kunnen vinden, moet het voorstel hiervoor nog door de 1e kamer en daarna mag het, per 1 oktober, niet meer: http://www.nu.nl/groningen/3818602/kleine-horeca-slaat-handen-ineen-vanwege-rookverbod-.html Maar inderdaad is de vraag of zo'n campingkantine hier ook onder valt; er wordt ongetwijfeld wel veel alcohol verkocht, maar ook veel andere (ook al zo "gezonde" ;-) ) zaken
ronron1212
9 jaar geleden
Wat is ‘horeca’ Ieder bedrijf dat verplicht is om zich in te schrijven bij het Bedrijfschap Horeca en Catering valt onder het begrip ‘horeca’ (waaronder de bedrijven die vallen onder art.1 lid 1 van de Drank- en Horecawet ). Dat zijn alle bedrijven en instellingen die zich bezighouden met het verkopen van drank, voedsel en onderdak. Dus: hotels, restaurants, cafés, discotheken, coffeeshops, ijssalons, cafetaria’s, campings, bungalowparken, etc.. Ook horecatenten op festivals, feesten en braderieën horen erbij. Op grond van andere wetsartikelen (Tabakswet, Besluit Beperking, art. 3) moeten alle kantines en foyers in gebouwen in de sectoren overheid, gezondheidszorg, maatschappelijke dienstverlening of -ondersteuning, welzijn, kunst & cultuur, sport, sociaal cultureel werk en onderwijs rookvrij zijn. Amadea geef eens een link want kantines vallen gewoon onder horeca.
ronron1212
9 jaar geleden
Marjo31n waarom valt volgens jou een kantine onder deze regeling.
ronron1212
9 jaar geleden
Amadea waar blijft nu je onderbouwing voor mis?